20 Ocak 2014 Pazartesi


Sıkışmış, dağılmış, yaratıcılığı sönmüş, boş sayfaya bakan , engele takılan, yazacak bir sürü şeyi olup kağıdı kaleme götüremeyen yazarlar için şimdi Tony Buzan Zihin Haritaları eğitimi Yeşim Cimcoz Yazı evin de sizi bekliyor.


yazarlar zihin haritaları


Bu eğitimin sonunda roman yazıyorsanız yaratıcılığınızı destekleyecek görsel bir planı çıkartabilmenin anahtarına sahip olacak, parça parça duran yazılarınızı ortak bir temada ürüne dönüştürmek için, mecburiyetlerin arasında boğulmadan vakit ayırmanın yolunu bulacaksınız.




Atölyede katılımcılara Türkçe zihin haritaları alıştırma kitabı ve bir adet zihin haritası defteri hediye edilecektir.






· Siz araba kullanırken, uyurken veya dinlenirken, beyninizin sizin gelecek bölümleriniz hakkında düşünmesini yeni fikirler aramasını özetle sizin yazım programınız için hazırlanmasını,

· Kitabınızla ilgili resmi tek bir sayfada görmeyi,

· Kitabınızı yazarken ne yöne gittiğinizi ve nerede olduğunuzu net bir şekilde bilmeyi,

· Yaratıcılık sancısı çekmeden, tıkanarak vakit kaybetmeden yazmayı,

· Gereksiz kelimeler içinde boğulmadan ana kelime üzerinde yoğunlaşmayı,

· Yazma süreciniz hızlanırken çok yüksek kalitede bir çıktı almayı,

· Üstelik bütün bunları da rengarenk kalemlerle eğlenerek yapmayı,

· Siz eğlenirken de yazılarınızın gökkuşağı kadar renkli bir nehir kadarda akıcı olmasını,

İSTERMİSİNİZ?

O zaman işe zihin haritaları tekniğinin gücünü kullanarak başlayın.

· Zihin HaritalarıTekniği Nedir?

Zihin haritası beynin tüm potansiyelini açığa çıkarmak için evrensel anahtar sağlayan güçlü bir grafik tekniğidir. Beynin korteksindeki tüm alanları; sözcükleri, görüntüleri, mantığı, ritmi, rengi tek bir yöntemle güçlü bir biçimde devreye sokar. Zihin haritası 1960 lı yıllarda Tony Buzanortaya koymuş, başta İngiltere olmak üzere Avrupa’da ve ABD’de oldukça yaygın bir şekilde kullanılan bir sistem olmuştur.
Zihin haritası düşüncelerimizin kağıda döküldüğü en somut, yaratıcılığı en fazla tetikleyen tekniktir. Strateji planlamamızı ve seçimler yapmamızı sağlar. Size ne yöne gittiğinizi ve nerede olduğunuzu bildirir. Yazar tıkanması denen şeyi tamamen önler çünkü yapı en başından itibaren önünüzde duruyordur.

Atölyemiz tek gündür, sabah 10.30‘da başlar akşam 17.30‘da biter. Ön kayıt yaptırmayı unutmayın.






19 Ocak 2014 Pazar

Nar kendin ol gelişim atölyesi bu sömestr çocuklarımız için çok faydalı atölyeler hazırlamış. Bunlardan biride Zihin Haritaları eğitimi.Peki ama nedir bu zihin haritaları diyorsanız aşağıda ayrıntılarını bulabilirsiniz.


Çocuğunuzun bir konuyu tek bir sayfada görmesini, bu konuyu ezberlemeden hafızasına kaydeterek kalıcı hale getirmesini ,bunun sonucundada sınav başarısının %80 artarak motivasyonunun ve özgüveninin gelişmesini; bütün bunlarıda eğlenerek rengarenk kalemlerle yapmasını istermisin?
Okul başarısını % 100 artıran bu tekniği öğrendiğinizde yaşamınızın her alanında uygulayabileceksiniz.




NEDEN ZİHİN HARİTASI

Zihin Haritası, beynin tüm potansiyelini açığa çıkarmak için evrensel anahtarları sağlayan güçlü bir grafik tekniğidir. Beynin korteksindeki tüm alanları- sözcükler, görüntüler, sayılar, mantık, ritim, renk ve uzamsal farkındalık - tek bir yöntemle güçlü bir biçimde devreye sokar.
Zihin Haritası, beynimizin düşündüğü gibi öğrenmemizi sağlayan etkili bir çalışma tekniğidir.

NASIL KULLANILIR

Zihin haritaları tekniğini 1960'lı yıllarda Tony BUZAN ortaya koymuştur. Tony BUZAN’ın öğrenmenin doğal mantığından hareket ederek bu programı geliştirdiğini söylemektedir. Başta İngiltere olmak üzere Avrupa’da ve ABD’de oldukça yaygın bir şekilde kullanılmaktadır.Zihin haritaları ileri düzeyde öğrenmenin ve net düşünmenin öğrencinin performansını arttıracağı her alanda kullanılabilir.

ZİHİN HARİTASINI KULLANDIĞINIZDA NE OLUR

Zihin Haritası, aklımızda tutmamız gereken bilgiyi bütün olarak görmemizi sağlar.
Zihin Haritası, detayları daha iyi görmenizi sağlar.
Zihin Haritası, beynimizin hem sol hem de sağ bölümünü yani ikisini birden kullanmamızı sağlar.
Zihin Haritası, kelimeleri resme dönüştürmemizi sağlar. Böylece bilgiyi sürekli hatırlarız.
Zihin Haritası, düşüncelerimizin kağıda döküldüğü en somut ve en hızlı hatırlama tekniğidir.
Zihin Haritası, tasarımı ve şekilleri size ait olan bilgidir.

ZİHİN HARİTASININ ÇOCUĞUNUZA KAZANIMLARI

Ezberden kurtarır
Öğrenilenleri kalıcı hale getirir.
Beynin gücünü keşfettirir.
Anlamayı kolaylaştırır
Özgüveni geliştirir
Yaratıcılığı geliştirir
Zaman kazandırır
Doğal ve kolay öğrenme
Tüm konuyu tek sayfada görebilme
Hızlı tekrar
Motivasyon
Bilgiyi kalıcı hale getirme
Başarı odaklı eğitim
Dikkat ve konsantrasyon artışı
(Öğrenciler her ders için kendi senaryolarını oluşturduklarından konuyu özümser ve hiç unutmazlar buda başarılarını artırır ve onlara zaman kazandırır.)

Eğitim tarihi :
Pazartesi - Çarşamba haftada 4 saat ( Eğitim sömestr dolayısı ile haftada 2 gün, 2 hafta toplam 8 saat olarak planlanmiştir)
Kayıt: 0 536 875 14 41

28 Kasım 2013 Perşembe

RENKLİ YAZMAK

Yazan: Unknown Saat: 23:25 Yorum Yap


Yazı Evi’nde yaratıcı yazarlık atölyelerinde benzerine az rastlanır bir atölye açılıyor, Renkli Yazmak. Zihin haritaları tekniğini kullanarak yazı yazmayı kolaylaştıran atölyenin eğitmeni Arzu Savaş.



Renkli Yazmak

Gün geçmiyor ki Yazı Evi’nde yeni bir atölye açılmasın. Yaratıcı yazarlığa farklı bir bakış açısı getiren bir atölyeden Renkli Yazmak adlı atölyeden bahsedeceğim size. Zihin Haritaları Eğitmeni Arzu Savaş tarafından kurgulanan ve zihin haritaları tekniğinin gücünü yazma süreci ile birleştirip yazar adaylarının yazma sürecini kolaylaştırmak için tasarladığı Renkli Yazmak atölyesinde neler yok ki! Ben burada sözü Arzu Savaş’a bırakıyorum o size anlatsın.




Zihin haritaları tekniği nedir?

Bu teknik beynin tüm potansiyelini açığa çıkarmak için evrensel anahtar sağlayan güçlü bir grafik tekniğidir. Beynin korteksindeki tüm alanları; sözcükleri, görüntüleri, mantığı, ritmi, rengi tek bir yöntemle güçlü bir biçimde devreye sokar. Zihin haritası 1960 lı yıllarda Tony Buzan ortaya koymuş, başta İngiltere olmak üzere Avrupa’da ve ABD’de oldukça yaygın bir şekilde kullanılan bir sistem olmuştur.
Zihin haritası düşüncelerimizin kağıda döküldüğü en somut, yaratıcılığı en fazla tetikleyen tekniktir. Strateji planlamamızı ve seçimler yapmamızı sağlar. Size ne yöne gittiğinizi ve nerede olduğunuzu bildirir.Yazar tıkanması denen şeyi tamamen önler çünkü yapı en başından itibaren önünüzde duruyordur.

Yaratıcı yazmaya faydası nedir?

Yazma dürtümüzü kontrol altına almak ve yön vermek için bu tekniği kullanacağız. Bize sağlayacağı faydaları şöyle sıralayabiliriz:

Araba kullanırken, uyurken veya dinlenirken, beyninizin sizin gelecek bölümleriniz hakkında düşünmesi, yeni fikirler aramasını özetle sizin yazım programınız için hazırlanması,
Yazmak istediğiniz kitapla ilgili resmi tek bir sayfada görme,
Tasarladığınız kitabı yazarken ne yöne gittiğinizi ve nerede olduğunuzu net bir şekilde bilme,
Yaratıcılık sancısı çekmeden, tıkanarak vakit kaybetmeden yazma,
Gereksiz kelimeler içinde boğulmadan ana kelime üzerinde yoğunlaşma,
Yazma süreciniz hızlanırken çok yüksek kalitede bir çıktı alma,
Üstelik bütün bunları da rengarenk kalemlerle eğlenerek yapma,
Eğlenirken de yazılarınızın gökkuşağı kadar renkli bir nehir kadarda akıcı olması.

İşte böyle sevgili dostlar Yazı Evi Muhabiri İlhami olarak önerim bu ilginç ve bir o kadar da faydalı olacağını düşündüğüm atölyeye katılmanızı öneririm. Haftada bir gün sürecek (7 Aralık Cumartesi) Renkli Yazmak adlı çalışma 10.30 – 17.30 saatleri arasında. Ön kayıt yaptırmayı da unutmayın.

Ön Kayıt Yaptırmak İstiyorum

12 Kasım 2013 Salı

HAYDİ YAZALIM...

Yazan: Unknown Saat: 18:25 Yorum Yap

Çocuk kitapları haftası başladı. Bu hafta sizde çocuğunuzla birlikte hikaye yazmak ister misiniz?

Bizim Hikayemiz Projesi bir Pedagoji Derneği projesidir.

Projedeki amaç çocukların çeşitli resimler eşliğinde kendi hikayelerini oluşturmasıdır. Bu vesile ile çocuklar üretmeye, düşünmeye başlayacak ve belki de ilk defa kendi öykülerini yazmış olacaklardır. Öyküler çocukların iç dünyasına ulaşmak açısından da yol gösterici olabilecektir.


pedagoji derneği

Projeye Kimler Katılabilir?

Projeye öğretmen ve anne-babaların önderliğinde tüm çocuklar katılabilir.

Katılımcılar Ne Yapacak?

Projeye katılan anne-baba ya da öğretmenler sitemizde yer alan 6 resmi bilgisayarlarına indirecekler, ya da çıktılarını alacaklar ve yanlarındaki çocukla birlikte resimler eşliğinde çocuğun kendi öyküsünü yazmasına destek olacaklardır.

Hikâye Grup Halinde Yazılabilir mi?

Hikâyeler bir çocukla yazılabileceği gibi 3 çocukla birlikte de yazılabilir. Yapılan uygulamalarda, 3 çocuktan fazla çocuk olduğunda hikâye yazmanın zorlaştığı görülmüştür. Bir öğretmenseniz, çocukları en fazla üçlü gruplar şeklinde hikâye yazmaya teşvik edebilirsiniz.

Proje Hangi Yaş Grubunu Kapsıyor?

Hikayeler 4-10 yaş arası çocuklarla yazılabilir. Büyük çocuklar hikâyelerini kendi elleri ile yazarken, küçüklerin hikâyesini anne-baba ve öğretmenler yazabilirler.

Hikâyelerimizi Nereye Gönderelim?

Hikâyelerinizin yayınlanmasını istiyorsanız. Çocuğun adı, yaşı ve katıldığı il ile birlikte (Örn: Ahmet Ağaç-5 Yaş-İstanbul) bilgi@pedagojidernegi.com adresine gönderebilirsiniz. Çocuklardan alınan hikâyeler gelecekte kitaplaştırılabilir. Hikâyeyi bize ulaştırmakla birlikte hikâyelerin tüm telif haklarını da Pedagoji Derneği’ne verilmiş olur.

Hikâye Yazmaya Başlamadan Önce Ne Yapalım?

Proje kapsamında çocuklarla birlikte hikâye yazmadan önce, çocuklardaki kitaplara karşı olan merak ve sempatiyi arttırmak için onlarla bir hikâye okumanızı tavsiye ediyoruz. Seçtiğiniz hikâyede olaylar arasında geçişleri çocuklara bırakabilirsiniz. Bu onların hikâyeye katkı sağlamalarını ve olaylar arasında bağlantı kurmalarını sağlar. Örneğin; “Vakvak’ın kardeşleri annelerine haber verdiler. Bakalım şimdi ne olacak. Sizce ne olmuş olabilir çocuklar?” Ayrıca hikâye arasında onlara sorular yöneltebilirsiniz. Örneğin; “Herkesin çok sevdiği şeyler vardır: Oynamak, gezmek, yemek yemek…’ Peki, sizin en sevdiğiniz şeyler neler?” Hikâye bittikten sonra onları hikâyeye sağladıkları katkı ve hayal güçleri için takdir edip hikâye yazma konusunda cesaretlendirebilirsiniz. Bu aşamayı yerine getirmeden de hikâye yazmaya başlayabilirsiniz.

Hikâye Yazarken Nelere Dikkat Edelim?

Çocuğa birlikte bir oyun oynanacağı ve bu oyunun bir hikâye yazma oyunu olduğu söylenir. Oyunun adı “Bizim Hikâyemiz” dir. Resimler eşliğinde hikâye yazılacağı çocuğa aktarılır.
Oluşturulması beklenen hikâyenin altı temel resmi/nesnesi vardır. Nesnelerden birinde üç çocuk bulunmaktadır. Önce çocuklara bu resim gösterilir ve çocuğa hangisi ile ilgili hikâye yazmak istediği sorulur. Çocuk bir ya da birden fazla kişi ile hikâye oluşturmak isteyebilir.
Çocuğa daha sonra seçtiği karakterlerin adı, yaşı ve nerede yaşadıkları sorulur? İsterlerse bu çocukların diğer özelliklerini anlatabilecekleri söylenir. “Bu çocuklar hakkında daha fazla bilgi vermek ister misin? Onların başka özellikleri neler olabilir?” cümlesi ile bu süreç tamamlanır.
Sonra, çocuğun önüne tüm resimler konulur. Çocuklu resimler de bu esnada diğer resimlerin arasında yer alacaktır. Çocuğa şu yönerge verilir: “Şimdi seninle içinde bu resimdeki eşyaların yer aldığı bir hikâye yazacağız. İstediğin resimden başlayarak hikâyeni anlatmaya başlayabilirsin. Hikâyen bittiğinde ‘Bitti’ diyerek beni uyarabilirsin.”
Çocuk resimlerden birindeki nesneyi tanımazsa çocuğa o nesnenin adı söylenmez. “Bunun ne olacağına sen kadar ver” denilebilir. Çocuk hiçbir yorum getiremezse o zaman nesnenin adı söylenebilir.
Bu şekilde tamamlanan hikâye çocuğa tekrar okunur ve ilk hikâyesi olarak saklanır.

31 Ekim 2013 Perşembe

NİNNİSİZ ÇOCUKLAR

Yazan: Unknown Saat: 00:10 Yorum Yap

21.yüzyılın çocukları “Ninnisiz” büyümekteler. Peki, 21.yüzyılın Anneleri, babaları ninni bilmekteler mi diye ironik bir soruya cevabımız maalesef hayır olacak gibi gözüküyor. 


ninnisiz çocuklar

Dedelerimiz,ninelerimiz ninnileri söylerken sadece çocukları uyutmak, oyalamak için söylediklerini düşünmüyorum. Bunun altında farklı mesajlar vardı.

Neler mi: 

İletişim dehası,
Sıcaklık,
zaman ayırmak,
göze- gönle kulağa hitap etmek daha bir çok artıları. 




Modern pedagojinin söylediklerini ya da söyleyemediklerini atalarımız çok önceleri keşfetmiş.



Günümüzün çocuklarına, Dandini dandana, danalar girmiş bostana, danaların bostana girişi ve kahraman bostancının daha lahanaları yemeden danayı kovması bilinçaltına işlenmemiştir. 

Uyusun da büyüsün demeden çabukça büyüdük ve bu çabukluk ve hızlı yaşam, peşimizi hiç bırakmadı. Her şeyi hızlı tükettik, Her şeyi hızlı yaşadık. Bu çağa “hız çağı” dersek yalan olmaz sanırım.

Ninniler; içinde gizem kokan, nostaljinin tatlı esintileridir. 

Ninniler bir gün biter, günler geçer, çocuk büyür, dünyayı tanımaya başlayınca ninniler, Masallar yerini anılara bırakır ve büyüklerinden dinlediği anılar sayesinde hem aile üyelerine olan bağları kuvvetlenir, hem onlara hayranlıkları bir kat artar…

Bu çağ da doğmuş çocuklar maalesef ninnilerle büyümediler, ninni dinleyerek rüyaya geçemediler.
Büyük ihtimalle annelerinin ya da babaların işleri vardı… 

Bu çağda doğan çocukları, tek bir ‘dandini’ bile duyamadan yatıp uyumak zorundaydılar…Teknoloji harikası modern bakıcılar dediğimiz Televizyonlar, bilgisayarlar ve onların yerine konuşan ruhsuz hissiz mekanik aletler ninninin yerini doldurdular…
Ninni söylemeye vakti olmayan annelerin daha anlamlı hangi şeylere vakitleri vardı?… Diye soramadı bu çağın çocukları…

Onlar ermiş muratlarına biz çıkalım kerevetine, Gökten üç elma düşmüş, bir varmış bir yokmuş,eeeeeeeekızım -eeeeeeoğlum, develer tellâl, pireler berber iken, ben babamın beşiğini tıngır mıngır sallar iken , uyusun yavrum büyüsün ,yüzünü güller bürüsün vs ağzınızdan hiç eksik olmasın…



Nevzat ÖZER

Psikolojik Danışman


19 Ekim 2013 Cumartesi


İDDİA EDİYORUZ !

Her çocuk, geometri çok zevkli bir derstir diyecek ve geometride çok başarılı olacak !

Nasıl mı? Zihin haritaları ile…


Başarısız çocuk yoktur, sadece zihin haritası eğitimi almamış çocuk vardır. İşte bu amaçla Aythink Gelişim ve Yıldız Ata yayınları işbirliği ile Thinkmaps geometri kitabı çıktı. Emeği geçenleri kutluyor, bu ailenin bir üyesi olmaktan mutluluk duyuyoruz…


kocum benim

Thinkmaps eğitim sistemi nedir?

Bir 100 metre koşucusu hayal edin. Sağ eliyle sağ bacağını tutuyor ve bu şekilde koşmaya çalışıyor. Ne kadar başarılı olabilir? İşte bizler de beynimizin sadece bir lobunu kullandığımızda ancak o koşucu kadar başarılı olabiliriz. Denge çok önemlidir. Sağ ve sol bacak nasıl ki beraber, uyum içinde çalışıyorsa, sağ ve sol beyinde birlikte çalışmalıdır.
Buradan da anlayacağımız gibi beynimizde iki bölüm vardır: Sağ lob ve sol lob. Sol lob alt alta yazılan işlemleri listeleme yöntemini, sıralamaları; sağ lob ise renkleri, şekilleri sever. Sol lob bilgileri alırken diğer yandan silerken, sağ lob bilgileri silmez. Bundan dolayı beynimizin sağ lobundan da yararlanmalıyız.


Thinkmaps geometri kitabını kullanma talimatı;

Bir zihin haritası oluşturulurken saat 13:00 konumundan başlanır ve saat yönünde hareket edilir. Bundan dolayı, konunun başlangıcı saat 13:00 konumudur. Kitaptan çalışırken, haritanın dalları üzerinde verilen bilgilerle dalın ucundaki şekiller beraber kavranmalıdır. Bu şekilde hem sol hem de sağ lobu beraber kullanmış olacaksınız. Haritanın kendisi bile bir görsel şekil olup sağ lobu tetikleyen unsurdur.

Her soru tipinin haritası verilerek öğrencinin çözmesi gereken sorular ödev olarak verildi. Özelliklerin haritaları ayrı ayrı incelendi, konu bitiminde ise tüm özellikler bir tek haritada toplandı. Bu haritanın bir tanesi konunun başına kondu ve bu sayfanın rengi sarıdır. Diğeri ise konunun sonuna kondu; sarı sayfaları öğrencilerimiz keserek yanlarında taşıyıp, soru çözerken yardım almaları içindir. Bu sarı sayfalara bakarak soru çözmemiz konuyu çok iyi kavramamıza yardımcı olacaktır. Konunun tamamını barındıran haritalarda, dalların altında "8-Doğruda Açı" gibi notlar vardır. Bu konunun ayrıntısının adresini gösterir ve ilgili sayfaya giderek tüm soru tiplerini tarayabilirsiniz.



Öğrenciler, dersleri ne zaman nasıl çalışmaları gerektiğini planlamalı.
Her öğrencinin kendine yönelik farklı programı olabilir. Fen ve matematik konularına sabah, ders tekrarlarına ise öğleden sonra çalışın.


KOCUM BENİM

Verimli çalışmanın temel ilkelerinden biri zaman denetiminin sağlanmasıdır. 
En verimli ders çalışma saatleri yani anlama ve dikkat yoğunlaşması zaman aralıklarında ve günün belli saatlerinde artar ve azalır. Bunun için öncelikle iyi bir yansıtıcı gözlem yapılmalıdır. Gözlem sonunda; "Hangi saatlerde çalıştığımda daha kolay anlıyorum, hangi saatlerde zorlanıyorum, en verimli çalışma saatleri hangileridir?" türü sorulara cevap alınacaktır. Çalışmalarınızı, en kolay öğrenilen ve dikkatinizi en kolay topladığınız saatlerde gerçekleştirmeniz gerekir. Ders çalışma zamanını planlarken; başkalarını örnek almak yerine, kendi yetenek, bilgi, beceri, tutum ve ihtiyaçlarınızdan yola çıkmanız daha yararlı olacaktır. Çünkü her birey kendine özgü olduğu için dersi anlama ihtiyacı, tekrar yapma süreleri de birbirlerinden farklı olacaktır. 

Çalışma planı yaparken; derslerin zorluk kolaylık derecelerini göz önüne alın. Zor gelen dersleri dikkatinizi en iyi yoğunlaştırabileceğiniz saatlere koyun.

İdeal ders çalışma saat aralıkları kişiden kişiye değişiklikler gösterir. Ancak en verimli saatler, birçok insan için sabah saatleridir. Çünkü bu saatlerde beyin dinlenmiş, gerekli uyku alınmış (bu nedenle uyuma ihtimali düşüktür), çevrede dış uyaranlar çok etkin değil ve dikkatimiz daha açıktır.

Hangi saatte çalışılmalı?


07.30-11.00
Konunun uzmanlarının bildirdiklerine göre kortizon gibi uyanıklık veren hormonların en fazla salgılandığı dönem sabah 07.30-11.00 arasıdır. Bu saatlerin; planlama, düzenleme ve ileriye dönük yapıcı fikir üretimi için en verimli saatler olduğu görüşü ağırlık kazanıyor. Özellikle matematik, fen bilimleri gibi düşünmeyi gerektiren derslerin bu saatler arasında çalışılmasında fayda var.

16.00-18.00

Saat 16.00- 18.00 arası zihni canlılığın geri döndüğü saatlerdir. Bilgilerin kısa süreli hafızadan uzun süreli hafızaya almak istediğiniz konuları çalışmak için ideal zaman aralığıdır. Bu saatler aralığında sabah öğrenilen derslerin tekrar edilmesi gereken saatlerdir. Yapılacak etkili ve verimli tekrarlarla bilgilerin kalıcılığı sağlanmış olacaktır.

19.30-22.30

Saat 19.00’dan sonra yine zihni çalışma için verimli bir ara gözlenmektedir. Bu zaman aralığı yaklaşık 3 saat sürer. Bu saatlerde yenilen yemeklerin sindirimi kısmen yapılmış, beyin yeni bir öğrenme ve tekrarlar için hazır hale gelmiş olacaktır.

Zaman nasıl etkin kullanılabilir?


Herhangi bir dersle ilgili çalışma gün ve saatlerinizi belirlerken; o dersin sınıfta veya dershanede işlendiği güne yakın olmasına dikkat edin.

Çalışma saatlerini mümkün olduğunca her gün aynı saatlere koyun.

Çalışma saatlerinizi mümkün olduğunca yemek saatiyle çakıştırmamaya özen gösterin.

Verimli çalışma için en yararlı zaman dilimleri ortalama 1,5 saatlik sürelerdir.

Evden okula gelirken, servislerde ve diğer araçlarda zamanı daha verimli hale getirmek için çantanızda okuyacağınız bir kitap ya da küçük kartlarda ders notlarınız olsun.

Kalıcı bir öğrenme için ezberlemek ya da iyice öğrenmek istediğiniz konulara ilk olarak zihnin en açık olduğu sabah saatlerinde yoğunlaşın.

Kaynak: kigem